Brev:
Flaskeudtrapning - 11 mdr.
2. december 2007
Alder:
11 mdr.
Flaskeudtrapning - 11 mdr.
Hej Helen
Så skriver jeg igen.
Som jeg skrev sidst har Isabella og den øvrige familie været plaget af sygdom efter hendes institution start, vi er nu oven på, og Isabellas appetit er ligeså stor som førhen.
Vi er begyndt med multitabs for at styrke hendes immunforsvar.
Er derfor ophørt med jern og d-dråber, dette ok ikke ?.
Jeg skrev sidst mht til hendes flaskeudtrapning, men er i tvivl om hun kan undvære den sene aften flaske, nogle gange sover hun igennem, andre gange vågner hun ved 1-3 tiden og kan ikke stilles tilfreds med en tår vand, hun er da vågen i en time, ved mælk er der ro herefter, så sulten må hun jo være.
Jeg vil helst ikke komme ind i en dårlig rytme med mad om natten, lige en oversigt over hvad hun får:
0700 Grød med frugtmos samt sødmælk, elsker øllebrød spiser 2 skiver med 1 1/2 dl vand. Lavede før havregrød eller 3 kornsgrød men efter sygdom er hun ikke så glad for dette, efter hun kastede det op.
0900 frugt
1115 spiser 1 til 1 1 /2 skive rugbrød med diverse pålæg
1500 frugt, 1/2 bolle med smør, advokado mos, hun er ikke glad for A38, kan jeg prøve med yougurt med frugtsmag, også så hun får sit mælkebehov dækket?.
17-1715 Aftensmad som os andre, spiser godt og varieret.
18-19 200ml sødmælk med banan som milkshake, nogle gange vil hun have det af kop andre gange på flaske.
Af og til drikker hun 100 ml modermælkserstatning før hun sover 1930. Skal det være sødmælk.
Hvad mætter hende mest, sødmælk eller modermælkserstatning?.
Spiser hun ikke meget godt i hendes alder, eller hvad kan jeg gøre anderledes for hun ikke er sulten på natten.
Som du kan se får hun sødmælk dagen igennem, pånær om aftenen, skal hun have den sene flaske? ved 23 tiden. Sødmælk eller MME.
Drikker vand af kop til hendes måltider, prøver med sødmælk om aftenen som du foreslog, men det er som om hun bedre accepterer sødmælk med f.eks shaken eller til hendes morgengrød, er den for fed i smagen alene, eller hun skal bare vende sig til smagen ? og skal hun ikke have letmælk ved 1 års alderen.
Glæder mig til at høre fra dig.
Bettina