Flaskeudtrapning - 11 mdr.

2. december 2007

Alder:
11 mdr.

Flaskeudtrapning - 11 mdr.

Hej Helen

Så skriver jeg igen.

Som jeg skrev sidst har Isabella og den øvrige familie været plaget af sygdom efter hendes institution start, vi er nu oven på, og Isabellas appetit er ligeså stor som førhen.

Vi er begyndt med multitabs for at styrke hendes immunforsvar.
Er derfor ophørt med jern og d-dråber, dette ok ikke ?.

Jeg skrev sidst mht til hendes flaskeudtrapning, men er i tvivl om hun kan undvære den sene aften flaske, nogle gange sover hun igennem, andre gange vågner hun ved 1-3 tiden og kan ikke stilles tilfreds med en tår vand, hun er da vågen i en time, ved mælk er der ro herefter, så sulten må hun jo være.

Jeg vil helst ikke komme ind i en dårlig rytme med mad om natten, lige en oversigt over hvad hun får:

0700 Grød med frugtmos samt sødmælk, elsker øllebrød spiser 2 skiver med 1 1/2 dl vand. Lavede før havregrød eller 3 kornsgrød men efter sygdom er hun ikke så glad for dette, efter hun kastede det op.

0900 frugt

1115 spiser 1 til 1 1 /2 skive rugbrød med diverse pålæg

1500 frugt, 1/2 bolle ...

Annonce

... med smør, advokado mos, hun er ikke glad for A38, kan jeg prøve med yougurt med frugtsmag, også så hun får sit mælkebehov dækket?.

17-1715 Aftensmad som os andre, spiser godt og varieret.

18-19 200ml sødmælk med banan som milkshake, nogle gange vil hun have det af kop andre gange på flaske.

Af og til drikker hun 100 ml modermælkserstatning før hun sover 1930. Skal det være sødmælk.

Hvad mætter hende mest, sødmælk eller modermælkserstatning?.

Spiser hun ikke meget godt i hendes alder, eller hvad kan jeg gøre anderledes for hun ikke er sulten på natten.

Som du kan se får hun sødmælk dagen igennem, pånær om aftenen, skal hun have den sene flaske? ved 23 tiden. Sødmælk eller MME.

Drikker vand af kop til hendes måltider, prøver med sødmælk om aftenen som du foreslog, men det er som om hun bedre accepterer sødmælk med f.eks shaken eller til hendes morgengrød, er den for fed i smagen alene, eller hun skal bare vende sig til smagen ? og skal hun ikke have letmælk ved 1 års alderen.

Glæder mig til at høre fra dig.

Bettina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Stå selv

Mange børn kan slet ikke vente på at komme op i lodret stilling og vil allerede i 5-6 mdr´s alderen gerne trække sig op ved mors eller fars hænder. Når det lykkes er det dejligt med en hoppetur på mors og fars ben.

Vær dog opmærksom på at barnet skal være noget ældre før det er stærkt nok til selv at kunne holde sig oprejst. Først omkring 10 mdr´s alderen rejser de fleste børn sig ved møbler og andre faste steder.

At barnet vil stå, betyder ikke at barnet er parat...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder